Poznański Portal Matematyczny

Warsztaty dla nauczycieli matematyki i informatyki

W imieniu władz Wydziału Matematyki i Informatyki UAM w Poznaniu oraz Poznańskiej Fundacji Matematycznej zapraszamy do udziału w warsztatach dla nauczycieli matematyki i informatyki.

Zapraszamy Państwa do udziału w spotkaniu zatytułowanym ,,Meandry definicji”, które poprowadzi dr Krzysztof Ciesielski, pracownik Instytutu Matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, popularyzator matematyki, autor wielu książek m.in. „Bezmiar matematycznej wyobraźni”, czy „Matematyczna bombonierka”.

Jedną z podstawowych cech, a także i zalet, matematyki to fakt, że jest ona nauką dokładną i precyzyjną. Przeprowadzamy ścisłe rozumowania, a obiekty, którymi się zajmujemy, to – z wyjątkiem niektórych pojęć pierwotnych – obiekty precyzyjnie zdefiniowane. Ale… czy rzeczywiście nie ma z tym kłopotów? Okazuje się, że nieraz możemy się spotkać z zaskakującymi sytuacjami. A gdy jeszcze czasami zaczną się na pewne tematy wypowiadać osoby gorzej znające się na matematyce… O pewnych takich definicjach będzie mowa, w szczególności o takich pojęciach jak procent, trapez czy funkcja okresowa. Pojawią się też oryginalne ,,zdarzenia z życia”.

Obok wyszczególnionego wyżej tematu można będzie porozmawiać o innych sprawach, prelegent jest przewodniczącym Komitetu Okręgowego Olimpiady Matematycznej w Krakowie oraz autorem książek popularyzujących matematykę.

Spotkanie odbędzie się 17.10.2016 roku, w godz. 16.00-19.00 w sali A1-33/34 na Wydział Matematyki i Informatyki UAM w Poznaniu, ul. Umultowska 87.

Rejestracja na wydarzenie odbywać się będzie przez formularz zgłoszeniowy dostępny ze strony https://rejestracja.matematyka.poznan.pl/pfm/wydarzenia/wydarzenia/szczegoly/13 od poniedziałku 26 września 2016 roku.

Warsztaty odbywają się w ramach projektu Potęga Matematyki.

1 odpowiedź

  1. […] i Informatyki UAM odbyły się warsztaty dla nauczycieli matematyki i informatyki zatytułowane ,,Meandry definicji” prowadzone przez dr. Krzysztofa […]

Komentarze są wyłączone.

Do góry